Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Charlotte Heijmans - WaarBenJij.nu Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Charlotte Heijmans - WaarBenJij.nu

Bangkok!

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

06 December 2013 | Thailand, Bangkok

Zo, mijn eerste reisverslag, gelijk op mijn laatste dag in Bangkok. Morgen vertrek ik met de trein naar Chiang Mai; Noord-Thailand.

Bangkok, wat kan ik erover zeggen. Het is ontzettend druk. De tuc-tucs en scooters vliegen je om de oren. Overal staan eetstalletjes waar je de meest lekkere en gekke dingen kunt eten. De stoepen zijn gevuld met overdekte kraampjes. Het ruikt naar eten en uitlaatgassen. Maar je bevindt je net zo snel weer in een rustig parkje of in een mooie Wat (tempel) waar monniken aan het bidden zijn. Als ik door een Wat loop, lijkt het soms alsof ik door een sprookje loop. Zoveel mooie beelden, tierelantijntjes en rustgevende monniken. Bangkok is een mengelmoesje van alles en nog wat. Kao San Road is de toeristische straat waar je van alles kan kopen, drinken en waar 's avonds (en 's ochtends) de ladyboys tevoorschijn komen. Je kan met de taxi, scooter, tuc tuc of ferry (de laatste twee gebruikte ik meestal, beide erg leuk) makkelijk van plek naar plek gaan. Het is bijzonder om hier door het verkeer te rijden. Nog gekker is het om over te steken, nooit geweten dat dat zo moeilijk kon zijn. Op mijn tweede dag heeft zelfs een oud Thais vrouwtje me bij de hand genomen om me te helpen aan de andere kant van de straat te komen. Er zijn hier stoplichten en zebrapaden, maar ik vraag me soms af of deze dezelfde functie hebben als in Nederland..

De mensen zijn hier erg aardig. Ze proberen je zo goed mogelijk te helpen. De meeste mensen hier kunnen nauwelijks Engels, maar als je ze iets vraagt blijven ze net zo lang naar andere roepen tot ze wel iemand hebben gevonden die Engels kan.

Op mijn eerste dag ben ik naar China Town geweest. In China Town heb je een hoop kleine straatjes vol met kraampjes met eten of prul spullen (zowat alles hier is neon). Het ruikt hier nog meer naar eten en uitlaatgassen. Er rijden scooters door de straatjes maar het is zo smal dat je moet oppassen dat je niet omver wordt gereden. China Town is net een doolhof, ik vond het super leuk, maar was dan ook blij toen ik weer een normale straat gevonden had (iedereen die mijn oriëntatievermogen kent zal dat begrijpen).

Verder ben ik met de tuc-tuc naar alle toeristische plekken geweest als Wat Phra Kaeo, golden mountain en het paleis van de koning. Ik ben nog naar een groot park geweest en naar de floating market, wat ook erg gaaf was ( foto's volgen nog). De koning was 5 december jarig. Al toen ik aankwam in Bangkok hingen er overal foto's van de koning, blijkbaar ' for the king's birthday'. Ik had gehoord dat er die avond een groot vuurwerk was. Ik had dus mijn gele shirt aangetrokken (ja het is hier geel i.p.v. oranje) en was onderweg naar het park waar het vuurwerk zou zijn. Tot er een hele stoet mensen aankwam in het geel. Ik er achteraan uiteraard. Bleek dat de koning op een groot plein zou komen en iedereen daar naar onderweg was ' to celebrate the king's birthday'. Uiteindelijk belande ik in een gigantische gele mensenmassa die allemaal een kaars aangestoken hadden ( wonder bij wonder is mijn haar niet in de fik gevlogen) en voor de koning zongen en floten. Mooi om mee te maken.

Zo mijn internet minuten zitten er weer bijna op. Ik ga nog genieten van mijn laatste avondje Bangkok en morgenvroeg met de trein naar Chiang Mai, ik ben benieuwd!


  • 06 December 2013 - 15:32

    Kevin Mohnen:

    Goed verhaal, lekker kort!

  • 06 December 2013 - 15:48

    Maaike :

    Haa maat,
    Leuk om je eerste verhaal te lezen:) ben benieuwd naar je fotos!
    have funn xx

  • 06 December 2013 - 15:48

    Femke, Fathi, Rayyaan En Damier:

    Hey Lot. Wat leuk om te lezen! Ben benieuwd naar de foto's.

  • 06 December 2013 - 17:00

    Anna:

    Tof Charlotte!
    Ik lach me kapot om je droge zinnen en zie het helemaal voor me. Goede reis!
    X

  • 06 December 2013 - 19:16

    Lisette ( Collega Van Sarah):

    Chang mai is prachtig!! Wij zijn er een paar jaar geleden geweest! Bangkok is ook super! Met z' n vijven op 1 scootertje. Wij zijn vanuit chang mai met de trein naar Bangkok gegaan. Het was een heel leuke ervaring. Wij hadden de slaaptrein. Veel plezier !!!!

  • 07 December 2013 - 11:52

    Frits Steur:

    Lieve Lot ,
    Geweldig wat je weer eens doe in je eentje , ben echt trots op jou .
    Geniet er lekker van en pas goed op jezelf
    veel liefs Frits .

  • 07 December 2013 - 12:31

    Babette:

    Ha die Char! Haha, supergaaf dat je mee bent gegaan in de gele stoet! Wat stoer dat je dit alleen doet! Dat zal nooit iemand van je afpakken! Veel plezier!

    Kus!

  • 09 December 2013 - 11:38

    Astrid:

    Mooi verhaal! Ik had wel willen zien hoe het oude vrouwtje je hielp met oversteken! hahaha! Veel plezier!
    Groetjes,
    Astrid

  • 09 December 2013 - 12:53

    Jenny En Kees:

    hoi Charlotte
    leuk begin in de vreemde, wellicht volgen er nog meer mooie uitstapjes
    nog veel plezier en hou je haaks.

    groetjes Jenny en kees.

  • 13 December 2013 - 12:09

    Frits Steur:

    He' Lot..........hoe is het nu, hoor zo weinig . Je lig toch niet heel de dag te slapen hoop ik,hahaha.
    groetjes je knappe ome Frits.
    Geniet er maar van daar!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2014

Relaxxen op Don Det

27 December 2013

Bowling en tubing

16 December 2013

Chiang Mai en Pai

06 December 2013

Bangkok!
Charlotte

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 4084

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: