Chiang Mai en Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Charlotte Heijmans - WaarBenJij.nu Chiang Mai en Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Charlotte Heijmans - WaarBenJij.nu

Chiang Mai en Pai

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

16 December 2013 | Thailand, Chiang Mai

Vanuit Bangkok ben ik met de trein naar Chiang Mai vertrokken. Mijn trein vertrok om 12.45 en ik kwam aan om 06.00. Ik had een slaaptrein, dus om 19.00 werd mijn bed (uitklapbaar bed boven de stoelen) klaar gemaakt.Tijdens de rit had ik een een mooi uitzicht en een schattig Thai vrouwtje tegenover me die graag foto's van me maakte. In Chiang Mai kwam ik een meisje tegen die ik in Bangkok had ontmoet, samen met wat andere zijn we 's avonds naar de avond markt gegaan. Dat was heel leuk, maar ontzettend druk. De volgende dag zijn we met een tuctuc de bergen in gegaan naar een mooie grote tempel en naar Tiger Temple, waar je een kwartier tussen tijgers kon lopen en ze aaien. Hoewel ze allemaal nauwelijks wakker werden was het toch wel heel gaaf. In Chiang Mai heb ik ook nog een Thaise kookcurses gaan, thaise massages (de beste ooit) en naar een olifanten opvang geweest. Hier worden olifanten verzorgd die mishandeld zijn voor trekkings, straat amusement of ander misbruik. Het is een heel groot park in een vallei waar de olifanten vrij rond lopen. En er waren twee baby olifantjes! Op vrijdag ben ik met twee andere uit mijn dorm met de bus naar Pai gegaan. Pai is een klein dorpje vol met hippies. Er heerst een hele relaxte sfeer hier. Er zijn bijna alleen maar backpackers en aantal Thaise hippies. Ook lopen er hier veel backpackers rond die Pai nooit meer hebben verlaten. Er is elke avond een hele gezellige avondmarkt met veel eetstalletjes. Dit weekend was er een raggae festival waar ik zaterdag met een groepje die ik in Chiang Mai had ontmoet heen ben gegaan. We zijn die dag ook met scooters (geen paniek, ik zat achterop) naar hotsprings en een hele grote boedha gegaan. Tijdens de rit daar naar toe hadden we een super uitzicht. Het is in de bergen en je rijdt door straatjes waar mensen nog best primitief wonen. De volgende dag gingen we weer met de scooters de bergen in. De eerste twee nachten in Pai sliep ik in de circusschool. Hier kan je lessen volgen in jongleren etc. Het ligt net wat boven Pai, dus je hebt een heel mooi uitzicht over het dorpje. Er zijn allemaal bamboehutjes op stokken waar je in slaapt. Aangezien de sanitaire voorzieningen niet echt top waren (lichtelijk uitgedrukt) en we er achter kwamen dat een van de bedden half door de bamboevloer was gezakt zijn we de laatste avond naar een ander hostel gegaan. Hier sliepen we weer in bamboehutjes alleen dan tussen wietplanten (die niet gebruikt worden maar daar alleen voor de sier staan, ze zien er ook echt heel mooi uit). Vandaag ga ik het dorpje wat verkennnen en vanavond vertek ik met de bus richting de grens met Laos. Vanuit daar ga ik met een slowboat over de Mekong naar Luang Prabang in Laos. Daar doe ik twee dagen over dus ik zal even een tijdje niet bereikbaar zijn ;-)

  • 16 December 2013 - 10:00

    Fathi, Femke, Rayyaan En Damier:

    Wow Lot, je bent er nog maar zo kort en hebt al super veel gezien en gedaan. Geweldig! De foto's van de tijgers en olifanten vonden Rayyaan en Damier echt fantastisch ;-)

  • 16 December 2013 - 14:59

    Anna:

    Fijn weer wat van je te horen ouwe! Veel plezier nog! :) X

  • 17 December 2013 - 19:02

    Anke Scholten:

    Hola Charlotte,
    Qué tal? Leuk om je verslagen te lezen, vooral ook omdat wij een aantal jaren geleden in Thailand waren en ook in Bangkok en Chiang Mai zijn geweest. Door jouw verhalen komen de herinneringen aan een heerlijke vakantie terug. Feliz navidad y bueno año nuevo. Saludos di Anke

  • 17 December 2013 - 21:05

    Frits Steur:

    Hoi Charlotte , wat geweldig wat je weer heb mogen zien , en dan die tijgers en olifanten ,geweldig .!!!!
    Heel veel plezier en kijk goed uit he' meisje .!!!!

    groetjes Frits

  • 18 December 2013 - 09:45

    Asrid:

    Ga je je nu laten omscholen tot circusartiest ;-) ?
    Enjoy!

    Groetjes,
    Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2014

Relaxxen op Don Det

27 December 2013

Bowling en tubing

16 December 2013

Chiang Mai en Pai

06 December 2013

Bangkok!
Charlotte

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 4090

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: