Relaxxen op Don Det - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Charlotte Heijmans - WaarBenJij.nu Relaxxen op Don Det - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Charlotte Heijmans - WaarBenJij.nu

Relaxxen op Don Det

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

09 Februari 2014 | Laos, Don Det Tok

Zo, het is even geleden, maar ik heb het dan ook zo druk ;) Ten eerste, iedereen bedankt voor de reacties, leuk om te lezen!!

Na Vang Vieng ging ik met de bus naar the 4000 island. In eerste instantie was ik niet van plan hier naar toe te gaan (had er zelfs nog nooit van gehoord) maar na vele goede verhalen gehoord te hebben besloot ik te gaan. De tocht er naar toe was erg lang, gelukkig hadden we een hele comfortabele sleeperbus. Bijna aangekomen moesten we beslissen naar welk eiland te gaan (er zijn drie populaire) aangezien ik weinig tot geen research had gedaan ging ik maar naar het eiland waar het overgrote gedeelte van de bus heen ging: Don Det. Achteraf gezien geen verkeerde beslissing. Don Det is een klein eilandje, in ongeveer drie uur kan je het hele eiland rond lopen. Er zijn geen auto's, geen pinautomaat en geen verlichting langs de paadjes (er is 1 pad dat rondom het eiland loopt en 1 pad dat het eiland in het midden doorkruist). Aan de ene kant van het eiland staan guesthouses (houten bungalows op palen in de Mekong rivier), restaurant en bars. De andere kant van het eiland is een stuk rustiger. Daar wonen de locals en zijn een hoop rijstvelden. Op het hele eiland lopen de dieren van de locals los rond: Kippen, geiten, koeien, buffalo's, varkens, eenden, honden en katten.

Ik verbleef in het eerste guesthouse dat we tegen kwamen. We werden hier begroet door mama Piang (alle guesthouse eigenaressen noemen zichzelf om de een of andere reden ' mama') die de hele dag door iedereen die langs loopt begroet met ' Sawadeeeee (hallo in Lao), how are youuuu?'.

Op Don Det ben ik vijf dagen gebleven. Er was niet heel veel te doen, behalve relaxxen, maar daar had ik geen moeite mee. Ook heb ik hier Oud&Nieuw gevierd. Eerst gingen we met een groepje op met een bootje de laatste zonsondergang van 2013 kijken. Daarna aten we ergens varken op spit. Die ochtend werd speciaal voor het oudjaars diner op een ander eiland een varken gevangen die ze daarna recht voor het restaurant slachtte. Toen ik in de middag langs liep lag hij nog op een tafel, opengereten en al.. Na het smakelijke diner was er een feest op het mini strandje van het eilandje. Aangezien het eiland zo klein is, ging iedereen daar heen, wel zo makkelijk! De volgende dag was vooral een uitrustdag (eigenlijk niet heel anders dan de andere dagen op Don Det) en de dag erna vertrok ik naar Cambodja!

  • 09 Februari 2014 - 10:11

    Anna:

    Jow Charlot!

    Thanks voor je verhaaltje. En thanks voor de 'enters' tussendoor :)
    Veel plezier nog!

    X

  • 10 Februari 2014 - 08:41

    Frits Steur:

    Ben blij weer eens wat te horen, wat een geweldige ervaring weer Charlotte, als jij thuis ben trek je er maar een dag voor uit om alles maar eens te vertellen , ben echt benieuwd . Charlotte nog heel veel reisplezier en kijk goed uit !!!!

    Veel liefs Frits .

  • 10 Februari 2014 - 09:15

    Astrid:

    Klinkt weer goed allemaal! Nog veel plezier!

    Groetjes,
    Astrid

  • 11 Februari 2014 - 09:22

    Fathi, Femke, Rayaan, Damier:

    Wow zo een eiland kunnen wij ook wel gebruiken, even geen gestress van alledag. Geweldig dat je jouw kans hebt gepakt om dit mee te maken. Veel plezier nog!

  • 18 Februari 2014 - 02:32

    Frits Steur:

    Hoi Charlotte , hoe is het nu daar .Kon niet slapen dacht laat ik eens een klein berichtje naar Charlotte doen . Ten eerste bedankt voor de mooie kaart die ik heb mogen ontvangen . Hoop dat daar nog alles oke" is . Nou Charlot geniet er maar lekker van , voor je het weet is de tijd weer zo om .Veel plezier daar en doe ze allemaal maar de groeten van mij daar hahaha .

    groetjes Frits

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Don Det Tok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2014

Relaxxen op Don Det

27 December 2013

Bowling en tubing

16 December 2013

Chiang Mai en Pai

06 December 2013

Bangkok!
Charlotte

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 1413
Totaal aantal bezoekers 4094

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: